Spoločnosť Ernst&Young zverejnila výsledky medzinárodného podnikateľského prieskumu, ktorý mapoval spoločné znaky podnikavosti. Podľa neho sa typickým úspešným podnikateľom človek zväčša nerodí. Tvarujú ho až skúsenosti. – Nezriedka získané v zamestnaní...
Učiť sa podnikaniu v zamestnaní?
Motivačná a manažérska literatúra nám často odovzdáva obraz podnikavého priekopníka, ktorý už v útlom veku zavrhol dráhu zamestnanca, aby deťom v ulici predával limonádu a zisk investoval do stále nových podujatí. S tým, že napokon vybudoval obchodné impérium. Nepochybne existujú ľudia, ktorí sa ako podnikatelia už rodia. Žijú aj u nás, na Slovensku. Niekedy patria k obchodne zdatným menšinám a čuch na peniaze im sprostredkúva už kultúra, v ktorej vyrastajú. Lenže, čo tí ostatní?